Nederlandse inzending heet ‘Walk Along’

Vanochtend werd in de radioshow ‘De Gouden Uren’ op Radio 2 de Nederlandse Songfestivalinzending voor het komende jaar voor het eerst ten gehore gebracht.

Luister HIER het Nederlandse Songfestivallied terug!

Cornald Maas omschreef het nummer vlak voor de bekendmaking als ‘mid-tempo met melancholiek, waarin Trijntjes stem excelleert’, en zei dat het liedje meteen blijft hangen.

Iets voor 10:00 maakte Trijntje zelf bekend dat haar nummer voor Wenen Walk Along heet, en werd het voor het eerst gedraaid. Het is een catchy radionummer, met duidelijk aanwezige gitaren en een refrein dat direct mee te zingen is. Anouk, die het nummer geschreven heeft, zingt in het achtergrondkoor mee. Hoewel ze waarschijnlijk wel mee naar Oostenrijk gaat, is het onwaarschijnlijk dat ze tijdens de opvoering op het podium zal staan. Verder maakte Trijntje tijdens het programma bekend dat ze graag zou samenwerken met de Belgische regisseur Hans Pannecoucke, die afgelopen jaar de inzending van The Common Linnets regisseerde.

De eerste reacties, zowel uit binnen- als buitenland, zijn positief. Zo spraken meteen na de bekendmaking onder andere Ilse DeLange, Marga Bult en Maurice Wijnen hun enthousiasme uit over het nummer. Ook het Nederlandse publiek sprak via sociale media massaal hun steun uit voor de Nederlandse inzending.

Walk Along zal vanaf morgen officieel beschikbaar zijn als single.


3 Comments


  1. // Reply

    Ok, ik zal het wel weer mis hebben, ben sowieso niet een echte songfestivalkenner, maar ik vind het niet bijzonder.
    Het lijkt mij een lied speciaal voor het songfestival bedacht. Zoals wij in Nederland denken dat een songfestivallied zou moeten zijn.
    Dat is jammer, want de laatste twee inzendingen waren authentiek en volgens mij daarom succesvol.
    Maar met een goed neergezet en in beeld gebracht optreden denk ik er misschien anders over. Hoop ik.


  2. // Reply

    Ik ben totaal niet onder de indruk. Ben zelfs geïrriteerd door de vele herhalingen in het stuk. Mijn voorstel (2 opties):
    1) Knippen in het stuk, zodat Europa niet naar de langdradige laatste minuut hoeft te luisteren. Dit levert immers alleen maar vervelende herhalingen op.
    2) De laatste minuut herschrijven en een vocale brug toevoegen.

    Verder vind ik de productie goed en komt Trijntje’s stem wel goed uit. Alleen jammer dat deze wordt ingezet voor een eigenlijk wel heel zeurderig en kabbelend nummer dat nota bene was aangekondigd als catchy!
    Ik vraag me af wat Hans Pannecoucke hier mee zou kunnen en welke aspecten hij zou moeten benadrukken. Bij CATS was dit duidelijk: de emotie moest onder het stuk vandaan gehaald en benadrukt worden. Bij WA weet ik het nog niet zo. Misschien iets in het samenspel tussen solist en koor. Backing vocals lagen in editie 2014 visueel zwaar onder vuur. Het ene na het andere backinggroepje werd achter de coulissen verstopt of naar het duister verbannen. In WA zou een zichtbaar actie-reactie samenspel tussen Trijntje en haar koor visuele meerwaarde kunnen hebben…


    1. // Reply

      Catchy is het zeker wel Robbert, en de een vind het vervelend een ander kan er tig keer naar blijven luisteren. Dat why-y-y-y-y blijft enorm hangen. Ben het wel eens met dat er nog iets extras mag gebeuren in de laatste minuut, ze hebben nog enkele maanden. Laten we hopen dat ze open staan voor feedback.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *